footer-logo

Nyhetsbrev

Innlandets sterkeste idrettsmerkevare

Per Christian Balke

Hockeysesongen har som for alle andre vært utfordrende. Vi har vært i en konstant operativ men avventende modus i påvente av nye retningslinjer fra myndighetene. Vi må hver dag jobbe for å løse de utfordringene som denne situasjonen krever.

Men selv om det er mange utfordringer vi står ovenfor, må vi ha fokus på å bygge klubben for fremtiden.

Sportslig har vi en ambisjon om å være Norges beste utviklingsklubb, i toppen av norsk ishockey. Dette gir oss noen klare føringer på hva vi må jobbe med og mot.

Hva så med resten av organisasjonen?

Markedsavdelingen har blitt styrket. Dag Kjelsrud går inn stillingen som administrator, og markedsgruppa vil da bestå av meg selv, Kim Skogheim, Jostein Smeby og Sigve Ødegård. Storhamars samarbeidspartner CoreCom skal også i større grad gjøre produksjoner for å løfte samarbeidspartnerne på vegne av markedsgruppa.

Vi har satt oss et «hårete» mål; Innlandets sterkeste idrettsmerkevare.

Dette betyr at vi har mye arbeid foran oss, noe vi er veldig klare for.

Startskuddet går i april, da vi vil invitere alle våre samarbeidspartnere til tema dag – «Veien til målet – innlandets sterkeste idrettsmerkevare». Her vil vi fortelle om planene videre, og sammen med dere finne den beste veien for å nå vårt hårete mål.

Som fasilitator på første B2B nettverksmøte har vi med oss selskapet Linkt for å skape de beste rammene for produktive nettverksmøter med fokus på B2B. På første er samling er Johan Kaggestad foredragsholder med foredraget -Veien til målet.

Vi håper at alle har muligheten til å bil med oss denne dagen og på veien videre.

Dato, sted og ytterligere informasjon vil komme innen kort tid. Skulle vi ikke få muligheten til å møtes, vil vi gjennomføre denne samlingen digitalt.

Vi gleder oss stort til å møte dere alle igjen!

Nye digitale flater

Vi har nådd mange mål i den digitale kommunikasjonen, og vi står sterkere enn de fleste andre klubber, likevel har vi en vei og gå med å utnytte våre digitale flater til fordel for publikum og samarbeidspartnere.

SIL Livestudio

SIL Livestudio ble til etter en grundig analyse av digital trafikk på nettsidene og i sosiale medier. Vi fant ut at på kampdag var det vinduet vi hadde desidert mest interesse for hockey-stoff. Planen ble å samle mest mulig aktuelt stoff på kampdag og i studiosendingene spesielt.

Vi har hatt mellom 2000 – 4500 visninger av sendingene. Vi prøver å ha en god miks av sportslig innhold med lett og ledig stemning. Hockeyeksperter og samarbeidspartnere har still opp og vi har fått et bra produkt som først vil nå sitt potensial når folk kan gå på kamp igjen. Vi ser dessuten etter programleder hvis du skulle kjenne noen gode kandidater.

Det vil for 21/22 sesongen bli mindre reklamefilm og mer fokus på sponsorprodukter som ikke avbryter sendingen på samme måte som reklamefilm. Vi skal også satse mer på to-veis kommunikasjon med seerne.

Nyhetsbrevet

Nyhetsbrevet du leser nå blir en satsing både for samarbeidspartnerne tett knyttet opp mot B2B aktiviteter, og et eget nyhetsbrev rettet mot publikum. Her vil man kunne nå frem med budskap til andre partnere i B2B nyhetsbrevet, og B2C i nyhetsbrevet rettet mot publikum. Her skal det være mulig å legge inn tilbud til partnere og publikum. Vi skal også bruke nyhetsbrevet til å tettere kommunisere rundt dagsaktuelle aktiviteter og nye produkter. Artikler nyhetsbrevet vil være ferske og rett fra indrefilet i sport og marked. Vi starter med B2B brevet som sendes ut til 170 personer tilknyttet sponsorpoolen.

App

Appen blir utbedret og det er flere nye funksjoner som skal rulles ut, noe som vil bli beskrevet nærmere på et senere tidspunkt. En del av dette er flere sponsorflater i appen. Mulighet til å engasjere publikum for fansen som kan delta i aktiviteter. Det er tre haller som nå har fått Wisehockey som skal integreres i appen. Dette vil gi tilgang en del nye typer statikk.

Nettsider

Det lages nye nettsider. De nye nettsidene vil være lettere å administrere og ha større rom for å fronte aktiviteter samarbeidspartnerne gjør gjennom avtalen med klubben. Den kontrolleres helt av klubben, noe som også gjør jobben lettere. Vi utvikler også løsninger slik at alle partnerne, store som små, skal bli mer synlige med klikkbare lenker. Man vil også ha integrasjon som gir statistikk slik vi har i dag, men det er neppe klart før sesongstart 21/22. Samarbeidspartnere vil få et eget område hvor aktuelle saker vil ligge.

I neste nyhetsbrev skal vi beskrive en del konkrete produkter man kan være med på for å nå ut med både B2B og B2C i sesongen som kommer. Vi skriver ”sesongen som kommer” rett og slett fordi vi ikke vet hva som skjer innværende sesong.

Fra sport

Det er ikke lett å være hockeyspiller om dagen. Det trenes og jobbes men når man ikke får utløp i kamp er det godt gjort å holde motivasjonen oppe. Her er status på sport og kontrakter.

Situasjonen med oppstart av kamper er like uavklart som før og vi kan ikke gjøre annet enn å vente på nye signaler fra myndighetene.

God moral
Sportsjef Mads Hansen forteller om god moral i garderoben, men innrømmer at det ikke er en enkel situasjon.

  • Spillerne har håndtert situasjonen veldig bra. Jeg er imponert over hvor godt de fortsatt bruke dagene til å bli bedre. Trenerne har gjort en veldig god jobb med å skape et opplegg som engasjerer samtidig som spillerne fortsatt lar seg inspirere. Jeg er overbevist om at vi står veldig sterkt rustet til når vi skal i gang.
  • Når det kommer til signeringer er vi godt i rute. Vi har som kjent signert med Andreas Dahl fra Trondheim.

Han er kreativ og offensivt innrettet spiller som vil noe med sporten sin. Han kommer fra førstedivisjon, så vi må gi han litt tid, forteller Mads Hansen.
Sondre Bjerke Back 2 år
Viktor Kokman Back 2 år
Erik De La Rose Back 1 år
Sander Vold Engebråten Back 1 år
Eirik Salsten Forward 2 år
Martin Rønnild Forward 2 år
Simen Andre Edvardsen Forward 1 år
Eskild Bakke Olsen Forward 2 år
Andreas Dahl Forward 2 år
Patrick Elvsveen Forward 1 år

Patrick Thoresen kan fortelle om god stemning i garderoben tross alt:

  • Vi er privilegerte, forteller Patrick Thoresen, men det er tøft når dagene blir så like. Jeg synes vi har holdt humøret oppe. Vi har skapt en konkurranseform på trening som gjør at vi har det gøy.

Resten av troppen jobbes det med kontinuerlig, og vi vil holde dere oppdatert underveis.

Status fra markedsavdelingen

Når våre lett frustrerte helter ikke er på isen og ikke har anledning til å spille, og fokus er på krisepakker og smittevern, så er det ekstra hyggelig at næringslivet ser muligheter og tiltrekkes av Storhamar Ishockey.

En samlet klubb

Det har ikke vært lett å yte det vi skal overfor samarbeidspartnerne i denne høyst usikre tiden. Likevel har hardt prøvde bedrifter valgt å støtte klubben. Tusen takk til alle samarbeidspartnere og leverandører som har bidratt til at klubben har holdt hodet over vannet. Det er i slike tider begrepet #storhamarfamilen har gitt mening. Med det sagt har vi full forståelse for de som har måttet velge å gi det en pause.

Nå er klubbens markedsavdeling i full gang med å lande nye avtaler, re-signere eksisterende avtaler og ikke minst bygge klubbens partnernettverk enda bedre. Vi har fått utvidet ressursene og vil i større grad kunne håndtere arbeidet.

Vi jobber daglig med å gjøre samarbeidet best mulig, og ser mange spennende muligheter i ny sesong.

Vi er i sluttfasen på mange avtaler og møter positivitet fra partnernettverket.

Her kommer en liten oversikt over status på de bedriftene som har re-signert med samt nye

Ny partner: Fjordkraft

Re-signerte: Westrum Karosseri AS, Togemo AS, Joker Lyd, Lys & Scene AS, O’learys, Løten Malerverksted og Folkets Hus

Et viktig år

Tusen takk til alle samarbeidspartnere og leverandører som har bidratt til å gjøre oss gode i tiden som har vært veldig usikkert.

Scroll til toppen

Denne nettsiden benytter informasjonskapsler for å forbedre din opplevelse som besøkende. Gjennom å fortsette å besøke siden godkjenner du vilkårene.