Storhamar Hockey inngår samarbeid med TikTok

Storhamar Ishockey har gleden av å kunngjøre et nytt og spennende samarbeid: Klubben har signert en samarbeidsavtale med TikTok – en av verdens største digitale plattformer.

Dette sier Njål Berge fra Storhamar om samarbeidet:

–  Storhamar og TikTok jobber på mange måter etter de samme prinsippene. Jo flere vi klarer å engasjere og jo flere gode opplevelser vi klarer å gi dem, jo viktigere blir vi i folks liv. Vi gleder oss til å hente inspirasjon fra TikTok – om hvordan vi kan få enda flere til å oppdage hvilken fantastisk opplevelse det er å være på kamp i CC Amfi og hvor viktige forbilder våre gutter er i lokalsamfunnet, sier Berge.

Samarbeidet er en del av TikToks engasjement for å støtte lokalsamfunn og viktige samfunnsaktører. For Storhamar innebærer avtalen et betydelig løft – både økonomisk og synlighetsmessig – og vil bidra til at klubben kan fortsette å kjempe i toppen av norsk ishockey, samtidig som vi viderefører vårt sterke samfunnsansvar i regionen.

Partneransvarlig i Storhamar Arya Dehnavi sier dette om viktigheten av samarbeidet:

– Vi ønsker å være en klubb som leverer på isen, men også utenfor. Dette samarbeidet gir oss mulighet til å utvikle oss videre som toppklubb, og samtidig fortsette å være en viktig aktør i lokalsamfunnet, sier Dehnavi.

Lars Bjelvin i TikTok sier dette om hvorfor de har valgt å samarbeide med Storhamar:

TikTok er glade og stolte over å ha etablert seg i Norge og Innlandet sammen med totalt 200 faste ansatte på Hamar Datasenter Campus. Derfor er det også naturlig for oss å kunne bidra til sportslig suksess og gode opplevelser sammen med Storhamar Ishockey, til glede for både klubb og supportere i og utenfor Hamar, sier Bjelvin.

Storhamar Hockey har alltid ligget langt foran teknologisk. Klubbens app fra 2018 brukes nå av 40+ klubber i hele Norden, Storhamar var første klubb utenfor Finland som installerte WiseHockey og første klubb i Norge som tok i bruk Spiideo.

–  Vi skjønte også tidlig hvor viktig sosiale medier var for oss. Det topplaget Storhamar er i dag, hadde vi ikke vært uten at vi klarte å engasjere folk, og vi er overbevist om at vår satsing sammen med TikTok kommer til å bli essensielt for å engasjere våre fans i årene som kommer, sier Njål Berge